arkhaschan
TOURS, France
Légende
Jeu d'esprits
le 25/09/2013 21:32
Bonjour,

Petit challenge : proposez une liste EDH où la condition de victoire est Jeu d'esprits. Évidemment il faut respecter les règles EDH, c'est à dire 99 cartes différentes + 1 général (banlist multijoueur). En revanche, la side est infinie.

Si vous ne comprenez pas comment faire, où ne voyez pas, voici une piste à explorer :
Research / Development + Omniscience + Archaeomancer + Cloudstone Curio

Si c'est pas combo (ça me semble dur) ou avec peu de cartes et fun, c'est encore mieux !

Bonne chance !
haut de page - Les forums de MV >> Commander >> Discussion : page 1
b3n0ulef0u
AH ?!!!
le 26/09/2013 3:26
Y'a un side en EDH ???
Love & Peace

Légende
le 26/09/2013 10:20
Cool j'vais pouvoir ressortir tous mes Wish
arkhaschan
TOURS, France
Légende
le 26/09/2013 20:54
@ b3n0ulef0u : Pour le 1v1, j'en sais rien. Pour le multi, c'est dans les règles optionnelles :

Citation :


Rather than filling every deck with banal responses, it is preferable to allow some flexibility in the composition of a deck.

Players may bring a 10 card sideboard in addition to their 99 cards and 1 Commander.
After Commanders are announced, players have 3 minutes to make 1-for-1 substitutions to their deck.
Any cards not played as part of the deck may be retrieved by "wishes".

Reasoning:

Highly tuned threats piloted by skilled opponents mandate efficient answers. The minimum number of response cards required to ensure they are available in the early turns can easily overwhelm the majority of an EDH deck's building space.

Sideboards allow players to respond to the "best" strategies in a timely fashion . They should be strongly considered as a necessary defense against brokenness and degeneracy in an environment where no gentlemans agreement on style of play exists.


Source : http://mtgcommander.net/rules.php
DeathZarakai
le 27/09/2013 8:53
Dans le 1vs1 il n'y en a pas^^
haut de page - Les forums de MV >> Commander >> Discussion : page 1
Vous devez être identifié pour pouvoir poster sur les forums.